Peter van der Helm

34 jaar
Avalanche Amsterdam
Opleiding: Grafisch Vormgeven
Projecten: o.a. voor Heineken, Greenpeace

Grote klanten en grote projecten. Als Peter van der Helm iets doet, doet hij het goed. Peter won een hele rits prijzen met zijn campagnes en commercials. Een kleine greep: de ADCN Lamp (Nederlandse jaarprijs voor reclame en vormgeving), de Epica (Europese reclameprijs) en de Lion (wereldwijde prijs voor buitenreclame). Op dit moment werkt hij als creative director bij reclamebureau Avalanche Amsterdam.

Na verschillende opleidingen, waaronder de opleiding Art Direction aan het Grafisch Lyceum Utrecht, startte Peter zijn carrière als ontwerper bij verschillende reclamebureaus. In het begin werkte hij ideeën uit, later bedacht hij de concepten voor commercials en advertenties zelf. Want je kunt volgens Peter nog zo’n mooi ontwerp maken, als het idee erachter slecht is, wordt het toch niets.

Peter bedacht concepten voor grote namen als Greenpeace, Coca Cola en Terra Nossa. Daarnaast geeft Peter ook gastlessen, workshops en lezingen op hogescholen en universiteiten.

  • Volgende aflevering

  • Zondag 16:00

  • 20-02-2011
  • Programma gemist?

  • Mediacollege Amsterdam