Marcel te Brake

40 jaar
Ontwerpbureau Diep Arnhem
Opleiding: Grafisch Vormgeven
Projecten: o.a. campagnes en websites voor NOC*NSF, Gemeente Arnhem en WeerOnline

In het diepe duiken. Dat doet art director Marcel te Brake graag. Samen met een team topdesigners creërt hij met zijn ontwerpbureau Diep Arnhem campagnes, websites, brochures, merkentiteiten, huisstijlen of ‘gewoon iets geks’. En het kan altijd gekker, genialer en grootser. Marcel gaat graag de diepte in om de top te bereiken. Dat dit hem lukt, kan staatssecretaris van Heemskerk van Economische Zaken je vertellen. Hij nam Marcel namelijk mee op handelsmissie naar Moskou, om Nederlands ontwerp in Rusland te promoten.

Het bleef niet bij het land van de Wolga, wodka en matroesjka’s. Marcel exposeerde ook in Oslo en Helsinki. In 1995 studeerde hij af als vormgever aan het Grafisch Lyceum Utrecht. Nog hetzelfde jaar richtte Marcel het bureau Diep Arnhem op en haalde hij de ene naar de andere opdracht binnen. Een campagne ontwerpen voor de Olympische Spelen? Station Arnhem Centraal verfraaien? Nieuw logootje bedenken voor de VVD? Doet Marcel even!

Maar Marcel wilde meer. Niet alleen in opdracht werken, maar ook eigen producten ontwerpen. Zoals tassen waarin je niets kunt opbergen. Of gordijnen met daarop geprinte silhouetten van lampen of planten. Met het concept Confusious wil Marcel je in verwarring brengen. Dat lukt. Op dit moment werkt hij met Diep Arnhem aan een Heel Groot Project. Letterlijk, want hij pakt de Eusebiuskerk in Arnhem in. De Arnhemmers kunnen nu echt niet meer om Marcel heen. Wij binnenkort waarschijnlijk ook niet meer.

  • Volgende aflevering

  • Zondag 16:00

  • 20-02-2011
  • Programma gemist?

  • Mediacollege Amsterdam